Dievo vardo kartojimas

Dievo vardo kartojimas

Kartokite Dievo vardą.
Jo švelnumas pažadins jumyse glūdintį švelnumą.
Kartą pajutę džiaugsmą kartodami Jo vardą,
jau nė minutės negalėsite išgyventi be Jo.
Jis taps reikalingas kaip plaučiams oras.
– Satja Sai Baba

Nuolatinis Dievo vardo kartojimas balsu arba mintyse yra lengviausias būdas nuolat patirti Jo buvimą. Ši dvasinė praktika vadinama Namasmarana. Nama yra sanskrito žodis, reiškiantis vardą, o smarana reiškia prisiminimą, bet paprastai Namasmarana yra vadinamas Dievo vardo (vardų) arba Jo savybių (tokių, kaip atlaidumas, užuojauta, meilė, gailestingumas ir galybė) kartojimas.

Namasmarana – lengviausia ir veiksmingiausia iš visų dvasinių praktikų rūšių. Dabartinis amžius yra labai palankus išsilaisvinti (mokšai pasiekti). Jei praeituose amžiuose dvasinė praktika buvo siejama su griežta atgaila (askeze, tapasu), tai, kad išsivaduotume šiame Kali amžiuje, tereikia tik kartoti Dievo vardą.

Galite paklausti, kuo gi ypatingas vardas, ir tvirtinti, kad tai tik žodis, garsas. Bet žodžiai turi didžiulę galią. Jie gali sukelti emocijas ir gali jas nuraminti. Kai sakome „šokoladas“, burna prisipildo seilių. Jei paprasto produkto pavadinimas gali daryti tokį poveikį, tai kokį poveikį žmonių protams ir širdims turi Dievo vardas!

Kartoti Dievo vardą nereikia jokio pasiruošimo, jokio atskiro laiko. Jį galima kartoti visur bet kuriuo metu. Nuolatinis Dievo vardo kartojimas pripildys mūsų gyvenimą Dievo suvokimo. Atminkite, kad minutės yra daug svarbesnės, negu metai. Jei neužpildysite savo gyvenimo minučių mintimis apie Dievą, prabėgs metai, ir kai jums reikės Dievo labiausiai, galbūt nebepajėgsite pajusti Jo buvimo. Bet jei jūsų gyvenimo minutės bus pilnos dieviškų minčių, bus jų pilni ir visi metai.


Dievo vardą galima kartoti:
– naudojant rožinį (džapa),
– medituojant su rožiniu (džapa sahitha dhjanam),
– giedant bhadžanas (Namasankirtan),
– ką nors dirbant ir aukojant Jam kiekvieną veiksmą.

Pavyzdžiui, vaikščiodami prisiminkite Jo vardą ir aukokite šį veiksmą Dievui. Taip kūnas tampa vertu, kad jame gyventų Dievas. Matykite Dievą kiekviename daikte, kiekviename žmoguje ir kiekviename veiksme.

Vardas turėtų būti įaustas į kvėpavimą, kad jūs kreiptumėtės į Jį ištisą dieną – Soham, So įkvėpdami ir ham iškvėpdami (So – „Jis“, (a)ham – „aš esu“), arba Sai Ram, Sai – įkvėpdami, Ram – iškvėpdami.

Panašiai kartojami ir kiti Dievo vardai, pvz.:
Alach: Al – įkvepiant, lach – iškvepiant;
Jėzau: – įkvepiant, zau – iškvepiant;
Budha: Bu – įkvepiant, dha arba dho – iškvepiant;
Krišna: Kriš – įkvepiant, na – iškvepiant ir t.t.

Kvėpavimas yra Dievas, Dievo vardas ir Dievo pavidalas. Jei kvėpuodami prisiminsite Dievą su meile, tada gyvenimas bus meilė. Jei Dievo vardą tarsime su meile, bet kurį vardą – Rama, Sai, Jėzus, Soham – tas trumpas vardas apšvies visą gyvenimą. Trokštančiam suvokti Dievą reikia tik vardo. Vandenynas didžiulis, bet norint juo plaukti, nebūtinai reikia milžiniško garlaivio. Galima plaukti ir mažu plausteliu.

Dievo vardas yra vienintelis patikimas laivas, kuris perkels jus per gyvenimo upę.
– Satja Sai Baba

Džapa

Džapa yra Viešpaties vardo kartojimas labai atsidavus ir atmetus bet kokį egoizmą.

Kartoti Viešpaties vardą galima:
– balsu;
– tyliai, vos judinant lūpas (vak džapam);
– matant vardą akimis ir suvokiant jį protu, t.y., daugybę kartų jį rašant (likhitha džpam);
– mintyse.

Reikėtų įprasti tyliai kartoti Dievo vardą dirbant pačius pasaulietiškiausius darbus, pvz., rengiantis arba rytinio pasivaikščiojimo metu. Rašyti Dievo vardą galima laisvalaikiu. Pvz., užuot braižę popierių ir piešę beprasmius raštus, įpraskite rašyti Om Sai Ram arba perrašinėti bhadžanas.

Tyliai kartoti Dievo vardą (vak džapam) galima prieš meditaciją arba medituojant (džapa sahitha dhjanam). Galima naudoti rožinį (džapamalą), sukant ratu karoliukus, tiksliai ir rūpestingai, kaip atliekant ir bet kurį kitą įprastą kasdieninį veiksmą. Kartojant vardą reikėtų giliai apmąstyti pavidalą, kurį jis žymi, apmąstyti dieviškas savybes, kurias jis reiškia, „ragauti“ jį, gėrėtis juo, mėgautis vardo sąsajomis ir įvaizdžiais, mėgautis jo saldumu, pasinerti į jo muziką. Kartoti Viešpaties vardą galima kiek tik norite.

Džapamala yra gera pagalbininkė. Ji paprastai būna padaryta iš rudrakšos arba sandalo medžio. Nors sudaryta iš 108 atskirų karoliukų, ji moko jus Vienybės. Jei karoliukai permatomi, matysite siūlą, perveriantį juos ir simbolizuojantį vidinę esmę, kuri juos visus jungia! Jei karoliukai nepermatomi, žinosite, kad siūlas eina per juos, jungia juos ir yra džapamalos pagrindas.

Dievo vardo kartojimas turi slaptą galią – pašventinti užterštą atmosferą. Šventos vibracijos, kurias skleidžia Dievo vardo kartojimas, prasiskverbia į žmogų ir transformuoja jo prigimtį.
– Satja Sai Baba

Pirštų simbolika

Nykštys simbolizuoja Dievą, Brahmaną, Amžinąjį Absoliutą.

Smilius, arba rodomasis pirštas, yra džyva (asmuo, šiuo atveju – jūs pats). Nykščio ir rodomojo piršto galiukų sujungimas yra išminties gestas (džnana mudra), nes išmintis – tai asmeninės sielos (džyvos) susivienijimas su Dievu (Brahmanu).

Likusieji trys pirštai simbolizuoja materijos pasaulį (Prakriti), kuris išnyksta, kai įvyksta susiliejimas. Jie simbolizuoja tris savybes (gunas):
vidurinis pirštas – gerąsias ir kilniąsias (satvines) savybes;
bevardis pirštas – aktyviąsias (radžasines) savybes;
mažasis pirštas – tamsiąsias, neišmanymo ir vangumo (tamasines) savybes.

Kaip naudoti džapamalą

Laikykite džapamalą dešine ranka ant vidurinio piršto, suglaudę kartu trijų gunų pirštus – tai reiškia, kad dabar jūs peržengiate vardo, pavidalo požymius, savybių pasaulį, įvairovės ribas ir imate suvokti Vienybę. Džyvos pirštas (smilius) dabar lėtai pastumia kiekvieną karoliuką link nykščio (Brahmano), kaskart paliesdamas nykščio galiuką ir taip pabrėždamas asmeninės sielos susiliejimą su Dievu.

Džapamala yra labai naudinga pradedantiems dvasinę praktiką, bet tobulėjant ji tampa pačiu jūsų gyvenimu, todėl karoliukų sukimas nebereikalingas. Sarvada sarva kalesu sarvatra Hari čintanam – „Visada ir visur medituokite Viešpatį (Hari)“. Būtent į šią pakopą turėtų vesti džapamala. Nereikėtų prie jos prisirišti visam laikui – tai tik priemonė, padedanti susikaupti ir sistemingai kontempliuoti. Plaukiojimo rato nebereikia, kai išmokstate plaukti, ramentų – kai galite eiti be jų.

Pradžioje būkite pastovūs, skirkite džapai kasdien tą pačią valandą. Sekmadieniais, kai nereikia rūpintis tarnyba ar pirkiniais, kalbėkite ją ilgiau, iki 9 val. ryto. Kartokite Dievo vardą su meile ir įkvėpimu. Tai turėtų tapti jums savaime suprantamu dalyku.

Džapa be džapamalos

Svamis yra mums parodęs, kaip kartoti Dievo vardą 108 kartus, naudojantis vien tiktai abiejų rankų pirštais. Kiekvieną pirštą sudaro trys nareliai. Dešinės rankos nykščiu suskaičiuokite kitų keturių dešinės rankos pirštų narelius. Gausite 4x3=12.

Suskaičiavę dešine ranka 12 narelių, kairės rankos nykščiu pažymėkite tai kaip 1. Taip skaičiuodami dešine ranka po 12, kaire ranka užfiksuokite dvyliktukų skaičių – jų turi būti 9. Taip gausite 12x9=108.

Kokius vardus kartoti kalbant džapą

Kalbant džapą, galima kartoti bet kurį iš tų vardų, kuriais vadinamas Dievas, nes kiekviename jų yra ta pati galia. Satja Sai Baba nuolat sako pasekėjams: „Visi vardai yra Mano. Visi pavidalai yra Mano. Kreipkitės į Mane bet kokiu vardu. Aš atsiliepsiu.“

Prieš jūsų pasirinktą vardą paprastai tariama Pranava (OM), pvz., reikėtų kartoti:

Om Namah Šivaja
Om Namah Ganešaja
Om Šri Krišnaja Namaha
Om Šri Ramaja Namaha
Om Namo Narajanaja
Om Sai Ram
Om Šri Bhagavan Satja Sai Babaja Namaha
Namo Budhaja
Dieve, Dieve, Dieve...
Jėzau, Jėzau, Jėzau...

Galima kartoti 108 ar 1008 Šri Satjos Sai Babos vardus. Keli audio įrašai:
>> gieda studentai Svamio akivaizdoje
>> gieda Sai sekėjas
>> gieda Sonja Venuri (Italija)
>> gieda Satjos Sai Simfoninis orkestras 
>> sekėja gieda 1008 Šri Satjos Sai Babos vardus

Sankirtana

Sankirtana – tai Dievo garbinimas giesme, kreipiantis į Jį įvairiais vardais, apdainuojant kiekvieno Dievo pavidalo savybes, šlovę, žygdarbius, Jo ryšius su žmogumi.

Kai laikrodžio sekundinė rodyklė apsuka vieną ratą, minučių rodyklė truputėlį pajuda į priekį. Kai minučių rodyklė apsuka vieną ratą, šiek tiek pajuda valandų rodyklė. Svarbu, kad sekundžių rodyklė visą laiką judėtų, o visa kita vyks savaime.
Lygiai taip liežuviui kartojant Dievo vardą protas truputėlį daugiau pradeda mylėti Dievą; kai protas šitaip nuolat juda, širdis artėja prie dieviškos palaimos. Svarbu, kad protas visada mėgautųsi vardo saldumu, o visa kita vyks savaime. Numirti su Dievo vardu lūpose nėra paprasta. Tam reikalingas ilgametis darbas, pagrįstas giliu tikėjimu ir stipriu charakteriu, nesuteptu neapykanta ir pykčiu. Mintis apie Dievą negali tarpti puikybėje ir godume. Be to, kaip jūs sužinosite, kuri gyvenimo minutė bus paskutinė. Mirties Dievas, norėdamas jus pasiimti, neperspės apie savo atvykimą. Jis – ne fotografas, kuris sako: „Pasiruošėt? Fotografuoju“. Dievo vardą reikia kartoti su visiška Meile ir tikėjimu. Tada savaime, be jokių pastangų galima atsikratyti blogų polinkių (vasanų). Dievas ateina pas atsidavusįjį, kai šis šaukiasi Jo, kaip kad motina ateina pas savo vaiką. Visiškai teisinga sakyti, kad lengviausias, trumpiausias ir greičiausias kelias iki Sai yra Jo saldaus ir šlovingo vardo kartojimas, kuris mirtingą padaro nemirtingu, o žmogų paverčia Dievu.
– Satja Sai Baba

Šaltinis: Sai kelias. – Vilnius: Satja, 2001. 
Print Friendly Version of this page Get a PDF version of this webpage

Raktiniai žodžiai :