Savo valią atiduokite Dievui

Per satsangą Turkijoje sekėjas Svamio paklausė: "Jei viskas Dievo nulemta, tai kaip yra su žmonių laisva valia?"

Svamis: Iš meilės tėtis savo vaikui duoda kišenpinigių. Tuos pinigus uždirbo tėtis, tačiau juos atiduoda vaikui, kad šis galėtų juos išleisti taip, kaip nori, tiesiog savo džiaugsmui. Vaikas juos gali išleisti neišmintingai arba išmintingai – tai priklauso nuo vaiko gerumo. O ką darytų vaikas, kuris visiškai tiki savo tėčiu ir jį myli? Jis paimtų tuos pinigus ir grąžintų, sakydamas: „Tėte! Tu geriausiai žinai, kaip juos panaudoti mano labui. Kadangi aš galiu juos išleisti netinkamai, prašau, paimk pinigus, ir tu nuspręsk, kaip juos geriausiai panaudoti. Tu visada mane globoji. Aprūpini viskuo, man net neprašius. Kodėl nori man duoti šituos pinigus? Tu juos pasilik. Ko panorėsiu, aš tavęs tiesiai paprašysiu, nes tavimi pasitikiu labiau, nei savimi. Aš pinigus galiu išleisti blogai, bet tu taip niekuomet nepadarysi.“

Taip ir Dievas yra Tėvas, o žmogus – vaikas. Nors viskas yra Dievo valia, Jis leidžia vaikui šiek tiek ja naudotis savo poreikiams. Vaikas, kuris galvos: „O! Dabar turiu laisvą valią, tai darysiu ką noriu“, gali ja piktnaudžiauti. Tačiau  tie, kurie visiškai atsidavę Dievui, Jam sakys: „Aš atiduodu Tau savo protą, savo valią – viską. Tu manimi rūpinsiesi. Man viso šito nereikia - aš savimi nepasitikiu. Gali būti, kad tai panaudosiu netinkamai.“ Štai taip Dievo valia buvo suteikta kiekvienam žmogui, bet jei žmogus pats jos Dievui neatiduos, – Jis jos nepaims, kaip ir tėvas nepaimtų savo vaikui duotų pinigų.

Dvasingumas reiškia, kad vaikas užauga, tampa išmintingu tėvu ir naudoja savo valią teisingai, arba savo valią tiesiog atiduoda Dievui, tampa Jo sekėju ir Dievo valia naudojasi tinkamai. Anoranyjan mahato mahyjan – didesnis už didžiausią ar mažesnis už mažiausią; arba jis turėtų tapti toks didelis, kaip Pats Dievas, arba jis turėtų pasidaryti mažas mažas, - kaip Dievo tarnas, ir atsiduoti. Tai du keliai, kaip jūsų valia susilieja su Dievo valia. Štai tokia yra tiesa apie laisvą valią.

Satja Sai Baba (per Madhusudaną Naidu)
Stambulas, 2017 m. balandžio 3 d.
Šaltinis: Bukletas apie Dieviškąjį vizitąTurkijoje 2017 m. balandžio mėn.
Print Friendly Version of this page Get a PDF version of this webpage

Raktiniai žodžiai :