Lingamas. Kas tai?

Lingamas. Kas tai?

Lingamas yra nei pradžios, nei galo neturinčios Amžinybės simbolis.
Tai, į ką susilieja visi vardai ir pavidalai.
Tai, iš kur atsiranda visi pavidalai.
Tai – tinkamiausias visagalio, visažinio ir visur esančio Dievo simbolis.
Viskas nuo jo prasideda ir viskas į jį sugrįžta.
– Satja Sai Baba


Erikas Fanibunda

„Lingamas (Kosminis kiaušinis) yra elipsoido – matematiškai idealios figūros pavidalo. Jame nėra nei priekinės ir užpakalinės dalies, jis – be pradžios ir be pabaigos. Jo paviršiuje nėra kokių nors iškilimų ar nelygumų, netaisyklingų darinių, kurie galėtų suteikti jam kažkokių savybių ar ypatybių. Jo forma visiškai atitinka geometrinę elipsoido figūrą, ir todėl jo negalima sutapatinti, priskirti jokiai kitai žinomai formai visatoje išskyrus kitą matematiškai idealų elipsoidą, kuris yra kitas lingamas. Jis taip visiškai neturi ypatybių, kad nevalingai norisi jį pavadinti „beforme forma“. Todėl Baba pasakė, kad tai pats tinkamiausias […] simbolis, išreiškiantis beformę Dieviškąją Esmę – Dievą. Taigi, kai lingamas pasirodo iš Babos burnos – tai simbolizuoja gimimą erdvėje ir laike į paprastą geometriškai tobulą formą – lingamą TO, kuris yra beformis ir amžinas. Tai tikroji lingamo gimimo (Lingodbhavos) reikšmė.
Kaip teigia senieji Indijos šventraščiai, toks lingamo sukūrimas – tai Avataro ženklas. Apie tai kalbama ir Mahometo pranašysčių knygoje. Joje pateikta labai daug būsimojo Avataro savybių, visiškai tiksliai apibūdinančių Satją Sai Babą. Tarp kitų nurodytas ir šis požymis: 
„48. Kad neapsiriktumėte, žinokite, kad iš Mokytojo kūno per burną pasirodys daiktai.“
Kadangi lingamas pasireiškia Baboje kaip Jo Dieviškoji galia, galime sakyti, kad lingamas yra Dieviškasis Kūrinijos, kūrybos simbolis. – Tai Dievo Gimimas į erdvę ir laiką.“

Ronas Leingas

„Labiausiai už visus liudytojų parodymus Sai Babos dieviškumą įrodo ypatingas stebuklas – Jo viduje susiformuojantis lingamas. […] Kiekvienais metais per Mahašivaratri šventę (Didžiąją Šivos naktį) Jis materializuodavo Savo viduje vieną ar kelis lingamus. Tai būdavo panašu į gimdymą. Jo kaklas išsipūsdavo, Jis kosėdavo, springdavo ir tikrai kęsdavo didelį skausmą. Virpėdama iš susijaudinimo laukdavo minia. Pagaliau lingamas išeidavo pro burną, kartais sutrūkdavo lūpos. Jis būdavo maždaug 6 cm ilgio, auksinis, sidabrinis arba krištolinis.
Nesuklysiu teigdamas, jog šis reiškinys Avatarų istorijoje yra unikalus. Tik vienas Sai Baba tai darė. Lingamas yra kūrybos simbolis, reiškiantis „tai, į ką viskas susilieja ir iš kur viskas atsiranda“. VIENAS tampa DAUGYBE. „Jūs visi – Mano išraiška. Mylėdamas jus Aš myliu Save. Mylėdami save, jūs mylite Mane. Aš atskyriau Save nuo Savęs, kad tapčiau Savimi“, – Savo koledžų studentams kalbėjo Sai Baba. Tai – tikrai Dievo, kuriančio daugybę pavidalų, kvėpavimas ... Tik pats Kūrėjas galėtų taip pasakyti...

Lingamas – tai 4 centimetrų ilgio elipsoidas. Jis būna krištolinis, auksinis arba sidabrinis. Vienu kartu Baba išima nuo vieno iki devynių tokių kiaušinių. Lingamas simbolizuoja pirmapradį teigiamų ir neigiamų jėgų sąveikos dėsnį, iš kurio buvo sukurta Visata.
Manau, kad lingamas galėtų paaiškinti priešybių, teigiamų ir neigiamų jėgų, gėrio ir blogio kilmę. Vieną dieną visa tai galbūt bus sutvarkyta ir nebeatrodys taip kaip dabar.
Kadangi lingamas atstovauja pagrindiniam kūrybinės jėgos principui, indai jį laiko svarbiausiu Dievo garbinimo fiziniame lygmenyje objektu. Sakoma, kad jo elipsoido forma nutiesia tiltą tarp Dievo ir jo garbintojų. Štai todėl jo sukūrimas per Šivaratri šventę sukeldavo tokį didelį sekėjų dvasinį susijaudinimą.“

Satja Sai Baba per Mahašivaratri šventę 1959 m. kalbėjo:
Lygiai kaip „OM“ yra žodinis Dievo simbolis, lingamas yra simbolinis Dievybės Pavidalas. Tai tiesiog pavidalas. Viskas aplink – maja (iliuzija), o kad tai suprastumėte, reikia ją pažinti. Kitaip jūs nepažinsit majos šakti (Iliuzinės energijos). Dievas Visatoje yra kaip gyvybė kiaušinyje. Viščiukas yra kiekvienoje kiaušinio dalyje. Ir Dievas yra kiekvienoje pasaulio dalyje. Dabar mes visi esame šioje salėje, tačiau salės kiekviename iš mūsų nėra, tiesa? Lygiai taip pat visi esame Jame. Toks pasakymas geresnis už „Jis yra visuose“. Tai maja (iliuzija) saisto ir riboja žmogų. Visas dvasinis darbas skirtas nugalėti iliuziją. Geležies gabalas vandenyje skęsta, tačiau iškaltas ir tuščiaviduris jis plūduriuoja. Padarykit iš savo Proto neskęstantį laivą. Tada galėsit juo persikelti per samsaros (pasaulio kaitos) jūrą. 
Lingamas yra nei pradžios, nei pabaigos neturinčios Amžinybės simbolis. Tai, į ką susilieja visi vardai ir pavidalai. Tai, iš kur atsiranda visi pavidalai. Tai – tinkamiausias visagalio, visažinio ir visur esančio Dievo simbolis. Viskas nuo Jo prasideda ir viskas į Jį sugrįžta.
Jums neįmanoma suprasti Dievo ir išmatuoti Jo galimybių ar suvokti Jo pasireiškimų prasmę. Kad taptumėte liudininkai to, jog Dievas yra tarp jūsų, Man tenka Save atskleisti. Kitaip neapykantos, godumo, pykčio, žiaurumo prievartos ir nepagarbos atmosfera pasiglemš geruosius, nuolankius ir pamaldžius. 

Neapsigaukite tuo, ką matote: tai, ko akimis nematote, yra daug svarbiau.
Svarbiausia, mokėkit atskirti, kas yra tikra, o kas ne, ir nedarykit klaidų. Nešvaistykit laiko stengdamiesi ištirti Mane ir Mano prigimtį. Stenkitės suprasti patį mokslą, o ne mokytoją, nes Aš esu aukščiau jūsų intelekto ir galimybių. Mane galėsit suprasti tik pagal Mano darbą. Štai kodėl kartais, kad praskleisčiau uždangą ir leisčiau jums šiek tiek Mane pažinti, parodau jums Savo „vizitinę kortelę“ – tai, ką jūs vadinate stebuklu. Suvokit paslaptį ir atlikit darbą, kurį Aš jums skiriu.

Nuo 1940-ųjų iki 1974-ųjų didžiąją Šivos naktį lingamo gimimas Prašanti Nilajame buvo tapęs tradicija.

Satjos Sai Babos biografas Prof. N.Kasturis

„Per Šivaratri stebint tūkstančiams žmonių iš Svamio burnos gimdavo lingamas. Kartais tai būdavo ne vienas, o keli – 3, 5, 9 ar net 11, atsirandantys vienas paskui kitą!

Kartais prieš tris – keturias dienas Svamis pasakydavo: „Šįkart bus du“. Jie atsirasdavo ne abu iš karto – antrasis gimdavo po kurio laiko.

Lingamai būdavo įvairaus dydžio (kartais siekdavo iki 4-6 cm ilgio), iš pusiau brangių akmenų, pvz., agato, arba krištoliniai, kartais – sidabriniai ar auksiniai.

Šivos naktį sukurti lingamai visada turėdavo pavadinimą ir kokią nors simbolinę reikšmę.

1964-ųjų vasario 11-ąją materializavęs Brahmanda lingamą, Satja Sai Baba kalbėjo: „Jo viduje sukasi 9 planetos. Čia pavaizduota visa visata, planetos su jų palydovais, kosminių dulkių debesys. Čia matome ir Dievo Akį – Amžinojo Liudytojo simbolį”.

1965-ųjų vasaris. Atėjo Šivaratri šventė – didžioji Šivos naktis, kurios metu įvyko stebuklas – lingamo gimimas. Apie 18 tūkstančių žmonių visiškoje tyloje stebėjo šį įvykį. Įtampa pasiekė kulminaciją, kai iš Babos burnos pasirodė švytintis, permatomas, žalsvas lingamas – Brahmandos simbolis. (Brahmanda – pasak indų mitologijos, sukurtosios visatos apimta ovalo pavidalo erdvė.)
Tai buvo kažkas perdaug didingo, kad mūsų protai galėtų suvokti. Šis lingamas kalbėjo mums apie grožį ir šviesą, kurie slypi kiekviename daikte, kiekviename žmoguje, – ir žvaigždėtame danguje, ir mūsų širdyse.

1967 metais Šivaratri buvo švenčiama kovo 9 dieną. Tą rytą didžiulei miniai Baba kalbėjo: „Kiekviena Gango atkarpėlė šventa. Tačiau kai kurios jo krantų vietos – Hardvaras, Prajagas, Varanasis – laikomos ypatingai šventomis, nes jos susiję su istoriniais įvykiais arba jose stovi veikiančios šventyklos. Taip pat ir Prašanti Nilajame kiekviena diena yra šventa, tačiau Šivaratri – ypač, nes šią naktį pasirodo lingamas“.
Tą naktį lingamo gimimą stebėjo 30 000 žmonių. Pasirodė rožinės spalvos ovalinis 4 colių ilgio Višva lingamas. Jo viduje švytėjo planetų orbitos. Po kelių minučių pasirodė kiek mažesnis Džiotir lingamas.

1974
-ųjų vasario 21-ąją Sai Baba sukūrė unikalų krištolinį Džiotir lingamą (Šviesos lingamą), kuriame švietė oranžinė liepsna, panaši į simbolinį Šivos trišakį. Šio trišakio spalva keitėsi kas dešimt minučių: iš oranžinės ji virto geltona, po to – žydra, o kartais tapdavo beveik bespalvė.“

Tačiau paskui daugiau kaip 20 metų, iki pat 1999 m. Mahašivaratri, sekėjai lingamo gimimo nebematydavo. 1999 metų Mahašivaratri šventės kalbose Sai Baba paaiškino:

Ankstesniais metais per Šivaratri šventes iš šio kūno iškildavo atma lingamai. Lingamas pasirodydavo kiekvieną Šivaratri naktį. Pamatyti šio švento [didingo] įvykio susirinkdavo didžiulės minios. Mažoje [Purnačandros] salėje susidarydavo spūstis. Dėl to nustojau šį stebuklą rodyti viešai. Jis įvyksta tam tikru laiku. Ypač tarp 8 ir 10 val. vakaro. Jis iškyla iš vidaus, kur tik Aš tuo metu būčiau. Jis būtinai pasirodys, tai natūralu šią Šivos naktį.
Tie, kam pasiseka pamatyti lingamo pasirodymą, neturi jokių nuodėmių. Reikia pamatyti, kaip jis pasirodo. Bet kai kurie žmonės gali ir nepamatyti, net jei jie sėdi arti. Pamatyti lingamo pasirodymą yra labai svarbu.
Jis yra kiekvieno dvasios širdyje, dešinėje kūno pusėje. Dvasinis pradas Hiranjagarbha pasklidęs po visą Mano kūną. Mano valia jis įgauna pavidalą. Kas regėjo šio lingamo pasirodymą, daugiau nebeatgims. Reikia pamatyti jį pasirodant. Šis lingamas nesuduš net numestas iš aukštai su didele jėga. Tai nemirtingumas. Jis nekintantis. Niekur kitur pasaulyje nepamatysite tokios apraiškos. 


Mahašivaratri, 1999 m. vasario 14 d., Prašanti Nilajamas

Lingamo gimimą sekėjai galėjo stebėti dar 5 metus – iki 2003 m.


Mahašivaratri, 2000 m. kovo 4 d., Prašanti Nilajamas

Mahašivaratri, 2001 m. kovo 13 d., Prašanti Nilajamas

Mahašivaratri, 2002 m. kovo 13 d., Prašanti Nilajamas

Mahašivaratri, 2003 m. kovo 13 d., Prašanti Nilajamas

Satja Sai Baba dabar, nors ir palikęs fizinį kūną, sekėjams leidžia išvysti stebuklingą lingamo gimimą per Savo komunikatorių Madhusudaną.

2017 m. Mahašivaratri šventės metu gimė vienas lingamas, o 2018 m. –  du auksiniai lingamai.

Aukso amžiaus lingamai, gimę per Mahašivaratri 2018.02.13
Mudenahalyje, Šri Satja Sai Premamrutam šventykloje

Video:

Lingamų gimimas 
Mahašivaratri 2002.03.13, Prašanti Nilajamas
Mahašivaratri 2003.03.01, Prašanti Nilajamas 
Mahašivaratri 2018.02.13, Mudenahalis
Mahašivaratri akimirkos, 2018.02.13-14, Mudenahalis

Šaltiniai:
Satjos Sai Babos kalbos 1959.02.02, 1999.02.14-15
„Sai Kelias“ – Vilnius: Satja, 2001
Eric Fanibunda, „Vision of the Divine“

Peggy Mason ir Ron Laing. „Satja Sai Baba. Meilės įsikūnijimas“ – Vilnius: Satja, 1999
Narayana Kasturi, „Sathya Sai Baba God in Action“
Narayana Kasturi, „Sathyam Shivam Sundaram“
Lingodbhava: The Symbolic Birth of God in Time and Space
Print Friendly Version of this page Get a PDF version of this webpage