Mąstykite taip: „Aš esu tiktai aktorius. Viską režisuoja Jis“

Sekėjas: Kaip išsiugdyti pasitikėjimą savimi ir nesavanaudišką meilę?

Sai Baba: Visa tai ateina iš Dievo malonės. Be malonės nieko negalėsite padaryti. Pirmiausia, vykdykite savo priedermes ir apie Dievą galvokite visą dieną, nuo ryto iki vakaro. Visur matykite Dievą. Būkite laimingi. Galvokite taip: „Viešpatie, Tu man esi viskas. Tu mano tikslas. Tu esi mano gyvenimas.“ Negalvokite: „Šitas yra mano, tas yra mano.“ Vietoj to galvokite: „Viskas esi Tu. Viskas yra Tavo.“ Mąstykite taip: „Aš nesu šis kūnas. Šis kūnas yra tik vandens burbulas. Aš nesu šis protas. Šis protas yra tik pašėlusi beždžionė. Aš esu sąžinė. Aš esu Atma (Dvasia). Aš ir Dievas esame vienas ir tas pats.“ Štai taip mąstykite.

Kol nebuvo jūsų kūno, jūs egzistavote. Kai kūno nebeliks, jūs egzistuosite. Egzistuosite ir neturėdami kūno. Jūs esate visuresantys. Esate nekintanti Atma (Dvasia). Jūs esate visuma. Kad suvoktumėte šią tiesą, turite užsiimti dvasine praktika (sadhana). Klauskite savęs: Koks yra Dievas? Kas yra Dievas? Kas esu aš? Jėzus tai suvokė dvylika metų praleidęs tyruose. Jūs irgi turite tai suvokti.


Pirmasis žingsnis į tiesos suvokimą yra nuolatinis galvojimas apie Dievą. Paskui, po kažkiek metų, suvoksite, kad jūs ir Dievas esate vienas ir tas pats. Pradžioje apie savo kūną galite galvoti taip: „Pasaulis yra tarsi scena. Aš esu tiktai aktorius. Režisierius – Dievas. Visi yra aktoriai. Viską režisuoja Jis.“ Tačiau tuo neapsiribokite – meditacijoje siekite suvokti tikrąją savo būtį, kad esate Atma (Dvasia). Tikroji jūsų būtis yra Dievas. Nėra skirtumo tarp jūsų ir Dievo. 

Sekėjas: Svami, Ar mes galime eiti ir apie tai pasakoti kitiems žmonėms?

Sai Baba: Nekalbėkite daug. Užsiimkite dvasine praktika. Pirmiausia darykite. Paskui būkite. O tada galėsite kalbėti. Bet tik šiek tiek. Medituokite. Viską darykite su meile. Būkite geri, regėkite gera, darykite gera. Kai išsiugdysite pasitikėjimą savimi ir meilę Dievui, tuomet galėsite apie tai kalbėti su kitais žmonėmis, bet yra auksinė taisyklė – nekalbėti per daug. Kalbėkite labai mažai, netgi apie Dievą. Užsiimant dvasine praktika visuomet vyks vidinis pokalbis su Dievu. Nuo visko atsirišite, ir liks tik vienas prisirišimas – prie Dievo. Tam labai svarbu turėti tyrą širdį. Kur nėra tyrumo, ten nėra vienybės. Be vienybės nepasieksi dieviškumo, ir tuomet visas tavo gyvenimas nueis veltui. Pirmiausia tyrumas, paskui vienybė. Tuomet suvoksite dieviškumą.

Sekėjas: Tyrumas atsiranda iš tarnystės, Svami? 

Sai Baba: Taip, tyrumas atsiranda iš nesavanaudiškos meilės, iš nesavanaudiškos tarnystės. Visi yra viena bendra šeima, todėl tarnaukite visiems – ne tik Sai šeimai, bet visai pasaulio šeimai. Visi yra broliai ir seserys. Visi yra viena. Būk visiems vienodas. Tai yra vienybė, tai yra žmonių brolystė ir Dievo tėvystė.

Tu esi dieviškas – štai kas yra tiesa.
Tu ir Visata esate vienas ir tas pats.
Tu ir Absoliutas esate vienas ir tas pats.
Tu ir amžinybė esate vienas ir tas pats.
Tu nesi atskirumas, savitumas, laikinumas.
Pajusk tai. Žinok tai. Ir elkis pagal tai.

Ištraukos iš Šri Satjos Sai Babos pokalbio su vakariečiais. 
Kodaikanalas, 1983 m. balandis.
Šaltinis: Subtle Body Appearance of Sri Sathya Sai Baba
Print Friendly Version of this page Get a PDF version of this webpage

Raktiniai žodžiai :